راهنمای مهاجرت به دبی

Awesome Image
مقدمه ای برای زندگی در دبی

راهنمای مهاجرت و زندگی در دبی

شهر دبی درامارات متحده عربی (UAE) به عنوان یک کلان شهر به معنای واقعی مدرن با مردم پر جنب و جوش و زیرساخت های به سرعت در حال رشد است. دبی به دلیل رویکرد آینده‌نگر خود در دنیا شناخته می‌شود، چه برنامه های بلند مدت تبدیل این شهر به یکی از سرسبزترین و خوش آب و هواترین شهرهای دنیا تا ایجاد مقر تکنولوژی جهانی در این شهر، یا سیستم‌های پیشرفته مترو یا شلوغ‌ترین فرودگاه جهان. این شهر به طور مداوم در تلاش برای ایجاد نوآوری، مرزها را در مورد آنچه ممکن است تغییر می دهد. امروزه دبی به عنوان قطب انقلاب دیجیتال در منطقه خاورمیانه/شمال آفریقا (MENA) در نظر گرفته می شود و بسیاری از سرمایه گذاران و صاحبان بزرگ کسب و کار، فعالیت های جدی خود را در این شهر بی حد و مرز شروع کرده اند.

آیا قصد دارید برای زندگی به دبی نقل مکان کنید؟ آیا به کار در دبی فکر کرده‌اید؟
  • ما یک چک لیست کامل برای همه چیزهایی که هنگام مهاجرت به دبی باید بدانید، تهیه کرده‌ایم.

چرا دبی؟

دلایل بسیاری وجود دارد که چرا افراد زیادی از سراسر جهان هر ساله به دبی نقل مکان می کنند – اما شاید دلیل اصلی این باشد که این شهر یکی از سریع ترین شهرهای جهان از نظر نرخ اقتصادی، سرمایه گذاری و جمعیت در حال رشد است. نه تنها این، بلکه زندگی بدون مالیات نیز باید در نظر گرفته شود، همچنین نرخ جرم و جنایت به میزان قابل توجهی پایین، امنیت بسیار بسیار بالا مخصوصا برای خانم ها، سبک زندگی مجلل بدون توجه به بودجه شما و دسترسی آسان به بهترین برندهای دنیا، آن را به مکانی عالی برای زندگی برای کسانی تبدیل می کند که می خواهند یک زندگی آسوده و با کیفیت در کنار یک شغل مناسب داشته باشند.

راهنمای مهاجرت به دبی
اقامت آسان
راهنمای مهاجرت به دبی
امنیت و آرامش
راهنمای مهاجرت به دبی
کیفیت زندگی بالا
راهنمای مهاجرت به دبی
اقتصاد باثبات

نکاتی که قبل از مهاجرت به دبی باید بدانید

مهاجرت به یک کشور جدید و روبرو شدن با مردم و فرهنگ های جدید، چالش بر انگیز و البته دلهره آور است. موارد زیادی برای در نظر گرفتن و بررسی وجود دارد، و برای کاهش هر گونه تردید یا نگرانی که ممکن است در ماه های منتهی به مهاجرت خود داشته باشید، لازم است تحقیقات کاملی بر تمامی موارد تاثیر گذار داشته باشید. مواردی که شاید با علایق و اهداف شما در مغایرت باشد. از آداب و رسوم کشور مقصد تا هزینه های جاری زندگی و سطح کیفیت زندگی و…..
ما یک چک لیست کامل برای همه چیزهایی که هنگام مهاجرت به دبی باید بدانید، تهیه کرده‌ایم.

اقتصاد دبی در سال‌های اخیر به سرعت رشد کرده است، زیرا سرمایه‌گذاری‌ها در زیرساخت‌ها، گردشگری و اقتصاد دیجیتال نتایج قابل توجهی برای امارات داشته است. صندوق بین المللی پول (IMF) رشد 4 درصدی را برای کل امارات در سال 2023 و پس از آن پیش بینی کرده است.

در حالی که زبان عربی همچنان زبان رسمی امارات متحده عربی است، انگلیسی به طور گسترده در تجارت صحبت می شود و حدود 99٪ از شرکت ها در حال حاضر فعالیت های خود را به زبان انگلیسی انجام می دهند تا فرهنگ های زیادی را که در حال حاضر در شهر زندگی می کنند را در خود جای دهند.

دبی به همان اندازه که شما می خواهید، ارزان یا گران است!

دبی شهری است که انتهایی برای هزینه های تفریحات و اسکان  ندارد و این امر باعث شده تا ثروتمند ترین افراد دنیا جهت زندگی یا تفریحات فصلی به این شهر مدرن سفر کنند.

با این حال، دبی طیف گسترده ای از گزینه های مقرون به صرفه را نیز ارائه می دهد، از هتل های ارزان قیمت و غذاخوری های معمولی گرفته تا جاذبه های مختلف با قیمت مناسب (یا حتی رایگان).

به جرات میتوان گفت که دبی تنها شهری است که شما با توجه به مقدار پول یا درامد خود میتوانید در آن مدیریت هزینه داشته باشید!

 

در زیر جدولی از هزینه های اصلی زندگی در دبی آورده شده است.
  • • هزینه های قید شده برای خانواده ی 2 نفره می باشد.
  • • با توجه به اختلاف بالای هزینه های زندگی در مناطق مختلف دبی ، این ارقام در رابطه با مناطق خیلی لوکس و مدرنیته (مانند: مارینا ، داون تاون، پالم ، جمیرا و...) صدق نمیکند

شرح هزینه(ماهیانه)هزینه(درهم)
اجاره آپارتمان(استودیو)3000-4000
پرداخت قبوض (آب،برق،گاز،اینترنت)700-1500
خورد و خوراک800-1500
حمل و نقل400-800
تفریحات1-∞

زمان مهاجرت هر فردی بستگی به هدف و برنامه ریزی او دارد. اگر هدف شما برای مهاجرت به دبی راه اندازی کسب و کار است باید بگوییم که هر روزی که میگذرد دیرتر می شود زیرا بیزینس ها در دبی به سرعت در حال رشد هستند و هرچقدر حجم مهاجرین بالاتر رود طبیعتا قوانین سخت گیرانه تری برای افراد جدید وضع می شود.

اما در کل با پایان تابستان امارات، کسب و کارها رونق بیشتر وسرمایه گذاران و گردشگران بسیار زیادی به دبی سفر خواهند کرد

چگونه اقامت دبی را دریافت کنیم؟

سه راه اصلی برای اخذ ویزای اقامت دبی وجود دارد:

1. استخدام

استخدام در یک شرکت در دبی می تواند به شما اقامت دو یا سه ساله امارات متحده عربی بدهد. این بستگی به حوزه قضایی دارد که شرکت در آن فعالیت می کند. علاوه بر این، شرکت مسئول درخواست، حمایت مالی و تمدید ویزای اقامت شما خواهد بود.

البته که صدور اقامت کارمندی برای ایرانیان نیاز به ارائه مدارک و دفاعیه کارفرما از شما مبنی بر نیاز مبرم به تخصص شما می باشد که باید توسط اداره منابع انسانی دبی تایید و اقامت شما به وسیبه اداره مهاجرت صادر گردد

 

2.خرید ملک

یکی دیگر از راه های دریافت اقامت دبی خرید ملک می باشد. شرایطی که وجود دارد این است که ارزش ملک شما باید بالای 750 هزار درهم باشد که در این صورت ویزا به مدت 2 سال صادر قابل تمدید صادر می شود.اقامت های 5 و 10 ساله ی طلایی نیز با خرید ملک به ارزش های 1.5 میلیون و بالای 2 میلیون درهم امکان پذیر است.

راهنمای خرید ملک

 

3. ثبت شرکت در دبی

دسته دیگر و از محبوب ترین و آسان ترین راه های اخذ اقامت، ثبت شرکت در دبی می باشد. با ثبت شرکت در دبی میتوانید برای ویزای سرمایه گذار 2 ساله قابل تمدید اقدام کنند. علاوه بر این، شما می توانند از اعضای خانواده خود برای اقامت 2 ساله امارات متحده عربی نیز حمایت کنند.

راهنمای ثبت شرکت در دبی

بازار کار دبی با سرعت در حال رشد است و قوانین تسهیل کننده راه اندازی کسب کار دبی، فرصت های زیادی را برای افراد متخصص ایجاد کرده است.

طبق آمار و تحقیق بازار امارات توسط کارشناسان ایمیگلو در سال 2023، تعدادی از تخصص ها و مشاغلی که در سال 2024 بسیار پرتقاضا بوده و موفقیت های روزافزونی خواهند داشت در اینجا آورده شده است

  • پزشکان و پرستاران
  • متخصصین هوش مصنوعی
  • کارشناسان امنیت سایبری
  • توسعه دهندگان بلاکچین
  • بازرگانان و متخصصان تجارت
  • کارشناسان فروش و بازاریابی
  • عمده فروشان کالا
  • طراحان مد و فشن
  • تورلیدرها و صنایع گردشگری
  • متخصصان بازارهای مالی

دبی دارای سابقه بی عیب و نقص ایمنی و امنیت با نرخ جرم و جنایت بسیار پایین است که طی سال های متوالی این شهر بعنوان امن ترین شهر دنیا شناخته شده است. بیکاری در این شهر تقریباً صفر بوده و رضایت شغلی و کیفیت زندگی بسیار بالا می باشد.

حضور مدارس بین الملل در دبی باعث شده تا بسیاری از افراد، دبی را برای گذراندن دوره تحصیل خود انتخاب کنند که در اینصورت تا پایان دوره تحصیل خود اقامت تحصیلی دریافت میکنند.

هزینه های تحصیل در دبی در مقایسه با مدارس خصوصی در سایر کشورها و شهرها کمی  گران به نظر می رسد، با این حال با برنامه های آموزشی مختلف در امارات متحده عربی، می توان مدارسی با شهریه مقرون به صرفه پیدا کرد.

میانگین محدوده قیمت تحصیل کودکان در دبی عبارت است از:

⚬ پیش دبستانی یا مهدکودک، تمام روز، خصوصی، ماهانه برای 1 کودک: 1000 الی 3000 درهم

 

⚬ مدرسه ابتدایی بین المللی "سالانه برای 1 کودک": 15000 الی 77000 درهم

*مدرسه برای همه فرزندان بین 6 تا 18 سال اجباری است و این امر در مورد فرزندان مهاجر و همچنین افراد محلی اعمال می شود. مدارس دولتی برای اتباع اماراتی رایگان است، اما مهاجران باید برای مدارس دولتی و خصوصی هزینه ای بپردازند.

 

⚬ مقاطع دبیرستان سالانه :30000 الی 150000 درهم

اگر برای جابجایی در دبی به دنبال راحتی و آسایش هستید، بهترین گزینه موجود استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی است. این شامل مترو، تراموا، اتوبوس و تاکسی های محلی می شود.

با توجه به حجم گردشگران و مهاجران، دبی همیشه در حال گسترش حمل نقل عمومی است بطوری که از سال 2023 به دنبال هوشمند سازی این خدمات توسط هوش مصنوعی بوده است.

مترو دبی یک سیستم حمل و نقل سریع به طول 74.6 کیلومتر با 47 ایستگاه و 2 خط (قرمز و سبز) است که بهترین گزینه برای جابجایی در دبی می باشد

اگر به تازگی وارد دبی شده اید، خوشحال خواهید شد که بدانید دو ایستگاه در ترمینال 1 و ترمینال 3 فرودگاه بین المللی دبی (DXB) در خط قرمز وجود دارد

 نقشه ی راهنمای مترو را از صفحه گردشگری دبی دریافت کنید

تراموا دبی یک وسیله حمل‌ونقل و انتخابی عالی برای کاوش در مناطقی مانند الصفوح، اقامتگاه ساحلی جمریا و مارینا دبی و اکثر مناطق گردشگری ساحلی است.

اگر مایل به استفاده از تاکسی برای جابجایی هستید پیشنهاد ما پلتفرم کریمcareem است که میتوانید برای دستگاه آیفون و اندروید استفاده کنید. همچنین از این پلتفرم میتوانید برای سفارش غذا، خرید سوپر مارکت، ارسال بسته و.... استفاده کنید.

مراقبت های بهداشتی و بیمه درمانی در دبی ملاحظات ضروری برای ساکنان و بازدیدکنندگان است. دبی دارای سیستم مراقبت های بهداشتی مدرن با بیمارستان ها و امکانات پزشکی در سطح جهانی است. با این حال، هزینه مراقبت های بهداشتی و بیمه سلامت می تواند بسته به عواملی مانند نوع درمان، بیمارستان یا کلینیک انتخاب شده و طرح بیمه خاص متفاوت باشد.

بیمه سلامت:

بیمه درمانی برای همه ساکنان دبی، از جمله مهاجران و افراد تحت تکفل آنها اجباری است. کارفرمایان معمولاً برای کارکنان خود پوشش بیمه درمانی ارائه می دهند و سطح پوشش می تواند بر اساس خط مشی کارفرما متفاوت باشد.

هزینه بیمه درمانی در دبی بر اساس عواملی مانند سن، وضعیت سلامت، سطح پوشش و ارائه دهنده بیمه می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. حق بیمه می تواند از چند هزار درهم در سال تا چندین هزار درهم در سال متغیر باشد.

برخی از کارفرمایان طرح های بیمه درمانی جامعی را ارائه می دهند که طیف وسیعی از خدمات پزشکی از جمله ویزیت پزشک، بستری شدن در بیمارستان، جراحی ها و داروها را پوشش می دهد. دیگران ممکن است پوشش اولیه ارائه دهند.

درخواست بررسی وضعیت

واجد شرایط بودن خود را بررسی کنید

اگر قصد مهاجرت به دبی را دارید با ارسال این فرم کارشناسان ایمیگلو شرایط شما را بررسی کرده و جهت ارائه مشاوره رایگان با شما تماس خواهند گرفت.

    You cannot copy content of this page