اقامت خانواده دبی

راهنمای دریافت اقامت خانواده دبی

موضوع حائز اهمیت در مهاجرت، امکان صدور اقامت توسط کشور مقصد برای اعضای خانوه است و برای بسیاری از افراد مبنای انتخاب مقصد را با هدف توسعه ی کسب وکار و یا سرمایه گذاری و خرید ملک ، همین امر مدنظر میگیرند.

 

ما تمام قوانین و به روز رسانی های سال 2024 را در مورد دریافت ویزای خانوادگی دبی جمع آوری کرده ایم. با خواندن این راهنما نه تنها روند حمایت مالی را بهتر می کنید بلکه از هزینه های ناخواسته نیز جلوگیری می کنید

 

جمعیت امارات متحده عربی، به ویژه نیروی کار آن، عمدتاً متشکل از مهاجران است. آخرین مقررات ویزا فرآیند حمایت از خانواده امارات متحده عربی را ساده می کند، مشروط بر اینکه حامیان مالی تحت یک گروه درآمد مشخص قرار بگیرند. این راهنمای مفید در مورد حمایت از اعضای خانواده در امارات متحده عربی می تواند به شما در درک قوانین و روش های اخذ اقامت برای افراد تحت تکفل خود کمک کند.

لطفا توجه داشته باشید که قوانین مهاجرت در امارات ممکن است تغییر کند. در صورت ارائه قوانین جدید یا اعلام هر گونه اطلاعیه، مقاله خود را به روز خواهیم کرد.

راهنمای دریافت اقامت خانواده دبی

مراحل کامل درخواست اقامت خانواده

01

داخل یا خارج از دبی؟

برای درخواست اقامت خانواده یکی از نکات مهمی که تاثیر زیادی در هزینه های قابل پرداخت دارد،حضور اعضای خانواده در داخل امارات یا خارج از آن می باشد. این امر هیچ تاثیری در تایید یا ریجکت شدن درخواست ندارد اما در هزینه ی کلی پروسه اثر گذار خواهد بود. در انتهای این مطلب تمامی هزینه های دولتی صدور اقامت خانواده آورده شده است.

 

اعضای خانواده در خارج از دبی

اگر تصمیم گرفته اید که برای اعضای خانواده خود ویزای اقامت درخواست کنید، بهتر است در زمانی که عضو خانواده شما خارج از دبی است، مجوز ورود دریافت کنید. پس از ورود اعضای خانواده، می توانید بقیه مراحل را مانند انجام آزمایش پزشکی، انگشت نگاری و… به پایان برسانید. این فرآیند شما را از هزینه های اضافی صرفه جویی می کند زیرا مجوز ورود برای کسانی که خارج از دبی هستند حدود 550 درهم هزینه دارد اما زمانی که از داخل دبی این درخواست داده شود بیش از دوبرابر باید هزینه پرداخت شود.

 

اعضای خانواده در خارج از دبی

اگر اعضای خانواده شما با ویزای توریستی وارد دبی شده اند و می خواهید وضعیت ویزا را به اقامت تبدیل کنید این کار را می توان بدون خروج آنها از کشورانجام داد.در اینصورت شما میبایستی  گزینه ی درخواست داخل کشور انتخاب کنید که علاوه بر هزینه ی مجوز ورود 1200 درهمی، می بایستی مبلغ 650 درهم نیز بابت تغییر وضعیت ویزای توریستی به دولت امارات پرداخت کنید.

این شریط کاملا برای افرادی که توسط ثبت شرکت اقدام به درخواست اقامت میکنند نیز صدق میکند و اگر از داخل امارات درخواست اقامت صادر شود شامل هزینه های اضافی در درخواست میشوند.

02

بررسی صلاحیت

داشتن ویزای اقامت معتبر و داشتن شناسه معتبر امارات (امارات آی دی کارت) از الزامات امارات متحده عربی برای حمایت از اعضای خانواده شماست. علاوه بر این، حقوق ذکر شده در قرارداد کار، واجد شرایط بودن شما برای حمایت از اعضای خانواده خود را تعیین می کند. با توجه به روش مهاجرت شما به دبی، هر فردی که حقوقی معادل 4000 درهم یا بیشتر دریافت می کند، می تواند از اعضای خانواده خود در ویزای اقامتی حمایت مالی کند.

دقت داشته باشید اگر از طریق ثبت شرکت اقامت دبی را دریافت کرده باشید نیازی به ارائه گواهی درآمد نیست و تنها با مدارک رسمی شرکت مثل اساسنامه و لایسنس معتبر امکان درخواست برای اعضای خانواده می باشد.

به روز رسانی

پیش از این، تنها مشاغل خاصی در فهرست تایید شده قادر به حمایت مالی از اعضای خانواده خود بودند. در حال حاضر، همه متخصصان می توانند از اعضای خانواده خود حمایت مالی کنند تا زمانی که تمام معیارهای ذکر شده در بالا را رعایت کنند.

در اینجا نکات مهمی در رابطه با اقامت خانواده آورده شده است:

 

اگر خانمی بخواهد از همسر و فرزندان خود حمایت مالی کند، باید دارای مجوز اقامت باشد که در آن حرفه او به عنوان معلم، مهندس، پرستار، پزشک یا هر حرفه دیگری در بخش پزشکی ذکر شده باشد. حقوق او باید حداقل 10000 درهم یا 8000 درهم با محل اقامت باشد. او همچنین باید هر گونه مدارک اضافی را که توسط مقامات مربوطه درخواست می شود ارائه کند.

این مورد برای خانم هایی که اقامت دبی را به واسطه ی ثبت شرکت یا شریک دارند صدق نمیکند و ارائه اسناد شرکت کفایت میکند.

 

حامی دختران

یک مقیم امارات متحده عربی تنها در صورت مجرد بودن و بدون محدودیت سنی می تواند دختر خود را اسپانسر کند.

 

پسران حامی

یک مرد یا زن مقیم می تواند تا سن 25 سالگی پسر خود را اسپانسر کند. پسرانی که نیازهای ویژه دارند را می توان بدون هیچ محدودیتی با توجه به سن او حمایت کرد.

 

حمایت از نوزادان

برای نوزادانی که در امارات به دنیا می آیند، ویزای اقامت باید در عرض 120 روز از تولد آن درخواست شود تا جریمه نشوند.

 

مهاجرانی که مایل به حمایت از والدین خود هستند باید سپرده ای را به عنوان ضمانت پرداخت کنند. مهاجر باید حداقل حقوق ذکر شده (20000 درهم یا 19000 درهم و محل اقامت دو خوابه) را دریافت کند و یک بیمه نامه درمانی سالانه برای هر دو والدین با حداقل پوشش اعلام شده برای هر والدین دریافت کند.

 

حمایت از فرزندان ناتنی

یک مقیم می تواند از فرزندان ناتنی خود حمایت کند، مشروط به شرایط GDRFA که شامل سپرده برای هر کودک و گواهی نامه کتبی بدون اعتراض از والدین بیولوژیکی است. ویزای اقامت آنها یک سال اعتبار دارد. قابل تمدید سالیانه

 

افرادی که مبتلا به سل ریوی غیرفعال می باشند، از نظر پزشکی مانعی برای دریافت اقامت ندارند و یک سال “گواهی تناسب اندام سلامت برای اقامت” مشروط به درمان و پیگیری توسط مقامات بهداشتی مربوطه به آنها اعطا می شود.

03

انواع ویزای خانواده در دبی

3 نوع ویزای خانوادگی در دبی وجود دارد.

① – ویزای 1 ساله خانوادگی – افرادی که حامی فرزندان ناتنی خود هستند ویزای اقامت 1 ساله قابل تمدید امارات را دریافت می کنند.

② – ویزای 2 ساله خانوادگی – بر اساس قرارداد کار 2 ساله اسپانسر ویزای 2 ساله خانوادگی اعطا می شود.

③ – ویزای 3 ساله خانوادگی – بر اساس قرارداد کار 3 ساله اسپانسر ویزای 3 ساله خانوادگی اعطا می شود.

از 4 اکتبر 2022، اعتبار ویزای 3 ساله [استاندارد قبلی] دیگر برای متقاضیان سرمایه گذاران، کارمندان و افراد وابسته در دسترس نبوده و افرادی که از طریق ثبت شرکت اقدام به دریافت اقامت کرده اند شامل ویزای 2 ساله با تمدید نامحدود می باشند.

04

مدارک مورد نیاز

05

فرآیند کامل درخواست تا صدور اقامت
در اینجا مراحل گام به گام تکمیل ویزای خانواده در دبی آورده شده است

با توجه به حساسیت های موجود و صرفه جویی در وقت وهزینه ی خود، بهتر است صدور اقامت خانواده ی خود را به ایمیگلو بسپارید.

(نسخه های الکترونیکی واضح و اصل امارات آی دی کارت)

نسخه های PDF  مدارک مورد نیاز را برای ما ارسال و اگر در امارات حضور ندارید، جهت ارسال امارات آی دی کارتتان به دفتر ایمیگلو هماهنگی لازم را با کارشناس خود انجام دهید.

با استفاده از مدارک ارائه شده فایل جدیدی در سیستم مهاجرت ایجاد کرده سپس اقدام به درخواست مجوز ورود برای همسر و فرزندان خود میکنیم.

2 نوع مجوز ورود وجود دارد. پس از باز شدن پرونده، درخواست مجوز ورود بر اساس موقعیت مکانی اعضای خانواده شما انجام می شود. اگر یکی از اعضای خانواده شما در دبی است، می توانید مجوز ورود داخلی و سپس تغییر وضعیت ویزای توریستی را دریافت کنید اما اگر عضو خانواده شما خارج از امارات باشد، مجوز ورود خارج کشور برای شما ارسال میگردد.

پس از دریافت مجوز ورود جهت تکمیل پروسه اقامت باید وارد دبی شده یا اگر در دبی حضور دارید منتظر هماهنگی کارشناسان ایمیگلو جهت انجام آزمایشات پزشکی باشید.

معاینه پزشکی برای صدور ویزای اقامت خانواده باید در مرکز پزشکی که توسط اداره بهداشت دبی و با انتخاب کارشناسان ایمیگلو رزرو شده انجام گیرد. با هماهنگی شما، نزدیکترین مرکز پزشکی به محل اسکان شما انتخاب شده که پس از انجام آزمایش بطور معمول بعد از 24 ساعت در حالت درخواست نرمال و 4 ساعت در حالت درخواست فوری جواب آزمایش را تحویل میگیرید.

در تاریخ اعلام شده توسط کارشناس اختصاصی خود می بایستی جهت انجام انگشت نگاری به اداره فدرال هویت و شهروندی تایین شده مراجعه کرده و مراحل انگشت نگاری را تکمیل نمایید.

پس از انجام انگشت نگاری درخواست صدور ویزای اقامت شما انجام شده و کمتر از 24 ساعت تصویر اقامت خود را دریافت میکنید.

صدور کارت امارات آی دی بسته به ترافیک اداره مهاجرت معمولا بین 3 الی 5 روز انجام شده و به آدرس اعلامی شما ارسال میگردد.

توجه داشته باشید اگر زمان تحویل امارات آی دی کارت در دبی حضور نداشتید با کارشناس اختصاصی خود هماهنگ کرده تا کارت شما به آدرس ایمیگلو ارسال گردد.

IMMIGLOW

خدمات تخصصی دبی

موسسه ایمیگلو کارگزار رسمی و قابل اعتماد شما با ارائه خدمات کامل حقیقی و حقوقی در کشور امارات متحده عربی

You cannot copy content of this page